יום רביעי, 16 בספטמבר 2009

החיים תמיד יפים

זהו, ההכנות לראש השנה יצאו לדרך. הפטה כבד שוכן לו במקרר סופג טעמים לקראת יום ששי. מחר אכין 2 מנות אחרונות (מתוך 4) שיספגו יין כמו שצריך :). הילדים באים אליי, החיים מושלמים!

נסעתי הבוקר לשוק לוינסקי, אחרי שלא ביקרתי שם כבר 4 חודשים. בדרך הרגשתי שוב את מה שאני מרגיש כבר שבועיים – הסתיו כבר בפתח. רוח טיף טיפה קרירה נושבת ,(רק בעלי אופנועים יחושו בכך :) ), ניתן להרגיש את סופה של הלחות התל אביבית ואת תחילתם של ימים יפים יפים.

הגעתי לשוק והוא קידם את פניי כמו שצריך, באוזניות שלום חנוך שר לי בהופעה חייה גירסה משגעת של "נגד הרוח", היא עמדה בפינה, כאילו מחכה רק לי אבל מתעלמת ממצערת האופנוע, חצאית "ווואווווו", רגלייים "ויילילה" ועמידה שאומרת בפרוש: אל תכרע ברך לפניי ואל תשיר לי את מה ששלום שר לך באוזן! :)

אבל זה לא גרע במהום מהכיף של להסתובב בשוק כי זה שוק יחיד במינו, שוק של פעם, בהם הערבוביה של ריחות, טעמים, צבעים היא כל כך ייחודית ושונה משווקים אחרים, שמזמינה אותך להסתובב ללא מטרה או סיבה, סתם בשביל לחוש את האוירה.

לצערי הרב. עוד זקן או זקנה מדהימים סגרו את החנות שהחזיקה מעמד 50 שנה או יותר, חנויות בהם נערמו מכל הבא ליד, לא תמיד היה ברור מה הם מוכרים וזה לא עניין אותם או אותי. הצטערתי גם לראות ש"איציק המפנק" שברבות הימים הפך ל"פתיליות של איציק", נקרא עכשיו "החומוס של לוינסקי" פיכסססססס, מאיציק המפנק לחומוס של לוינסקי? לאן התדרדרנו?
אבל שום שינוי לא יכול להתגבר על הריח המשכר בדוכני התבלינים, על מגוון המאכלים באין ספור מסעדות או חנויות אוכל, על אושר הדגים המלוחים והגבינות בשלל מקומות, על כל חנויות כלי המטבח שרק בהם תוכל למצוא כל כלי שתחפוץ (או שלא חשבת שאתה חפץ אבל ברגע שראית, מייד הבנת שחייך הם לא חיים בלעדיו) ועל אותם חנויות שמציעות לך הכל ולא כלום!!!

ולא נשכח את אלימלך, מלך הבירה התל אביבי שלגולדסטר אצלו יש טעם של הבירה הכי הכי בעולם!
יחי שוק לוינסקי עד שיזמי הנדל"ן יימח שמם יהרסו אותו!
וכמובן שנה טובה לכווווולם,
אריאל סתיו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה